Fra 0 til +2.500 website besøgende på 30 dage (og 204 betalende kunder)

Lær hvordan Athlete's Box helt lavpraktisk formåede at få 204 betalende kunder den første måned af sin levetid.

Case Study
 — 
20
 Min read
 — 
March 2, 2021

👋 Hey, jeg er Thomas og velkommen til mit newsletter Moxii 🤩 Cirka 1-2 gange om måneden tackler jeg spørgsmål om growth, marketing, startups, etc. og prøver generelt bare at være hjælpsom. Send mig dine spørgsmål og som tak giver jeg actionable, real-talk advice 🤜🤛

✨ Tilmeld newsletter ✨

>> BONUS MATERIALE: GRATIS KOPI AF ATHLETE’S BOX PLANEN <<

Surprise! Den her guide er muligvis ikke for dig.

Hvis du allerede har ramt dine første 2.000 månedlige besøgende og ønsker at skrue op for blusset, så læs i stedet for guiden Den videnskabelige marketing strategi bag eksponentiel vækst.

Men hvis du har haft lyst til at kaste din laptop ind i væggen, fordi du er ved at starte fra scratch, så er det her guiden til dig.

Hvis du logger ind på din Google Analytics og bliver mødt med nuller i stedet for en bugnende menneskeskare, så er det her guiden for dig.

Og hvis du har undret dig over, hvad der kommer først - dit audience eller trafikken - før du indser, at det er ligegyldigt fordi du ikke har nogle af delene, så er det her guiden til dig.

Så snart du har dine første +1.000 besøgende om måneden, så er det meget nemmere at ramme 10.000 og så 100.000 og så videre og så videre.

Lidt baggrundsinfo

Jeg har læst ufatteligt mange artikler og blogs om hvordan man går fra 0 til 1 trillion følgere, besøgende og omsætning på fire timer - hvorefter du kan leve lykkeligt resten af dit liv. Og jeg har altid tænkt BULLSHIT! Specielt fordi det altid er på markeder der har mindst 50 gange flere indbyggere end lille Danmark (red. USA).

Og derudover, så er det altid fra personer, der i forvejen har absurd mange connections. Fx. Tim Ferris.

tim-ferris-baggrundsinfo.jpg

Derfor er det så meget nemmere for folk som Tim Ferris hurtigt at vokse en ny hjemmeside, end det vil være for os almindelige dødelige mennesker på et langt mindre marked (red. Danmark).

I slutningen af juli besluttede jeg derfor, at jeg ville se om noget lignende overhovedet kunne lade sig gøre i Danmark med et mål, der passer til markedets størrelse - og ville jeg være sikker på, at det kunne gentages af ALLE!

Så det her er ikke en artikel om, hvordan endnu en amerikansk stjerne har vokset endnu en blog eller hjemmeside fra 0 til 1 trillion og nu drikker cocktails på stranden. Fx har Tim Ferris gjort det før og det er derfor svært at kopiere den måde, han har gjort det på.

I stedet for er det her en artikel om hvordan jeg voksede en helt ny hjemmeside fra 0 til over 2.500 besøgende på 1 måned.

Og jeg er fuldstændig gennemsnitlig og ligesom alle andre. Jeg har:

  • Ingen kontakt til Zuckerberg
  • Ikke en bugnende bankkonto (eller noget budget til at bruge på marketing)
  • Ingen emailliste (overhovedet)
  • Et meget begrænset socialt netværk på de sociale medier

Faktisk havde jeg aldrig prøvet at vokse en hjemmeside fra 0 før.

Trods alle de her begrænsninger, så lykkedes det mig alligevel at vokse et helt nyt website (der ikke engang havde en landingsside endnu) med nul trafik til mere end 2.500 besøgende på under 30 dage (og en forretning med sorte tal på bundlinjen - du kan se alle resultaterne på 30 dage nederst).

Og her vil jeg vise dig præcis hvordan jeg gjorde det med eksempler, forklaringer, osv. Og hvis du følger den her guide, så vil du muligvis få 2.500 følgere endnu hurtigere end jeg gjorde.

Lad os dykke ned i det.

I januar 2018 skulle der efter sigende have været 1.805.260.010 hjemmesider online - og det tal er stensikkert endnu større nu.

Og ja, en håndfuld af dem har fornøjelsen af millioner af månedlige besøg, men virkeligheden er også, at langt de fleste af de her hjemmesider har mindre end 50 besøgende om dagen.

For de fleste af de her hjemmesider, vil det tage flere år at nå til deres første 1.000 besøgende per måned - hvis de da ikke giver op før.

Konkurrencen for besøgende er altså ret hård. Så er det overhovedet muligt at få hovedet over vandet og bygge et populært website, der tiltrækker besøgende? Og mere vigtigt, kan man gøre det hurtigt? Og kan man gøre det på et lille marked uden noget stort netværk først?

Det lyder nok fjernt, men jeg har gode nyheder til dig:

Svaret er ja. Og jeg ved det, fordi jeg gjorde det.

Nedenfor er de steps, jeg vil gennemgå:

Step 1: Find ud af hvad du vil sælge
Step 2: Opsæt din hjemmeside til at generere trafik
Step 3: Sæt et realistisk mål for trafikken
Step 4: Lav en skudsikker marketing plan
Step 5: Generer dine første besøgende
Step 6: Generer massiv trafik med en viral giveaway
Step 7: Lav en SoMe strategi der minimerer din indsats og giver maksimalt output
Step 8: Eksekver og vær vedholdende

STEP 1: FIND UD AF HVAD DU VIL SÆLGE

(Skip det her step, hvis du allerede ved, hvad du vil sælge)

Det er så populært, at anbefale du gennemgår Google, BuzzSumo, Facebook grupper, osv. for at prøve at finde det perfekte at sælge med størst efterspørgsel, for at kunne bygge en succesfuld hjemmeside… men det kan også være spild af tid.

Hvorfor skal du sælge noget, du ikke er passioneret omkring?

eksempel-på-hvad-du-ikke-skal-starte-medmindre-du-er-passioneret-omkring-det.png

For at teste det af, så startede jeg en hjemmeside og virksomhed, der hedder Athlete’s Box på www.athletesbox.dk

Jeg dyrker CrossFit (ja, jeg er en af de tosser) og som de fleste ved, så skal man helst snakke alt for meget om CrossFit, når man dyrker CrossFit.

Det fede ved at vælge det emne er også, at markedet i forvejen er rimeligt proppet og søger du på CrossFit på Google, så er det pænt crowded - men det gør bare udfordringen endnu sjovere.

(Og nu lover jeg, at jeg IKKE nævner mere om CrossFit i denne omgang).

STEP 2: OPSÆT DIN HJEMMESIDE TIL AT GENERERE TRAFIKKEN

Nu siger jeg det, som det er…

Selvom du eksekverer hele den her guide, så er det spild af din tid, hvis du ikke bruger trafikken til noget. Trafikken er meningsløs, hvis den ikke konverterer.

Alligevel ville jeg ikke spilde min tid på en stor lancering, lave en masse content, hyre en web designer eller prøve at finde det perfekte tema.

I stedet for lavede jeg en simpel landingsside designet til at opsnappe emails, som du kan se nedenfor:

crossfit-gear-website-eksempel.png

Hvis kunderne så trykkede køb, så kom følgende box frem:  

growth-hacking-eksempel-early-sign-ups.png

Alt du grundlæggende behøver på dit website (til at starte med), er kun at kommunikere din value proposition og indsamle emails. Jeg valgte dog at sammensætte en lille testpakke for at se, om jeg kunne sælge 10 stk. - og de blev ret hurtigt udsolgt, hvorfor de blev mødt af “Udsolgt” boksen som vist ovenfor. Til info, så fik jeg sammensat en ny kasse ca. halvvejs i forløbet, som jeg kunne sælge resten af tiden.

Ved at opbygge din emailliste, bygger du en af grundstenene i din ‘traffic generating machine’. Med et par enkelte klik på nogle knapper og et par emails, kan du få garanteret trafik - og ikke nok med det, endda også engageret og målrettet trafik med besøgende, der har langt større sandsynlighed for at kunne lide, dele og købe af dig.

Helt lavpraktisk brugte jeg WiX til at lave landingssiden. Men der findes mange andre gode værktøjer derude, som fx Unbounce, Weebly, Squarespace, osv. Brug det, du føler dig bedst tilpas i.

STEP 3: SÆT ET REALISTISK MÅL FOR TRAFIKKEN

En af de største fejl virksomhedsejere ofte begår med deres websites er, at de prøver at gøre alt for meget på én gang og derfor sker der aldrig noget. Der er et godt gammeldags udtryk der siger:

“Hvis du jager to kaniner på samme tid, så mister du begge”.

Mange iværksættere og virksomhedsejere har absurd lange lister med “prioriteter” de ønsker at opnå, hvor de undervejs har glemt hvad den originale idé overhovedet var. Gennem hele denne beskrevne proces, har jeg kun fokuseret på ét mål:

2.500 besøgende på 30 dage.

ALT hvad jeg foretog mig, skulle få mig tættere på målet. Hvis du går i gang med din egen lignende udfordring, bør du vælge én ting at fokusere på.

Vælg et mål der er SMART. For eksempel som med Athlete’s Box 0-2.500 udfordringen:

S - Specific: 2.500 besøgende

M - Measurable: Google Analytics

A - Attainable: Kvant-marketing, for at udpensle præcis hvordan du når målet.

R - Relevant: At inspirere andre motiverer mig helt vildt. Så at prøve en tosset udfordring som denne, er meget relevant for mig.

T - Time-bound: ~30 dage. Du skal have en “inden-den-dato”. Parkinsons Lov: Ifølge Parkinson vil ethvert arbejde udvide sig indtil, at det udfylder al den tid, der er til rådighed for dets udførelse. Med andre ord, så tager ting den tid, man har til rådighed til det.

Du kan vælge at bruge samme mål, eller du kan vurdere din tid og energi og prøve med enten et større eller mindre mål.

Blot husk, at du kan vokse hurtigt selvom du starter fra scratch.

STEP 4: LAV EN SKUDSIKKER MARKETING PLAN

Lige så snart du har sat dig dit mål, så er det bare i gang og prøve at opnå det, ikke?

Faktisk ikke rigtigt… Det er ikke nok at opremse en række måder hvorpå du kan nå dit mål. Du er nødt til at arbejde baglæns fra målet.

Kvant-baseret marketing er en systematisk og videnskabelig tilgang til online marketing der kvantificerer dine forventede resultater. Det er nemt at følge, hvor eksekveringen overlader meget lidt til chancer eller “hvad-nu-hvis”.

Arbejd baglæns fra dit ønskede mål ved at tage iterative steps og bræk målet ned i flere mindre og dermed mere overskuelig delmål. Lav derefter en konkret plan til at nå dit mål.

>> KLIK HER FOR AT FÅ EN KOPI AF ATHLETE’S BOX PLANEN OG BRUG DEN SOM DIN EGEN <<

Dermed arbejdede jeg altså baglæns fra målet om 2.500 besøgende på 30 dage.

Der er mange måder hvorpå du kan vokse dit website til 2.500 besøgende om måneden - fx købe for 10.000 kr. betalt trafik. Men hvis ikke de besøgende er de rigtige, eller hvis de ikke subscriber eller køber af dig, så har du spildt dine penge.

Det er derfor, du har brug for en marketing plan der vil ramme og engagere din målgruppe.

Athlete’s Box marketing strategi indeholdte:

  1. Giveaways
  2. Engagere målgruppen
  3. Content

Når du vurderer de forskellige marketing muligheder, scorer jeg normalt de forskellige tiltag baseret på to simple kriterier:

  1. Ease of implementation (hvor let er det at implementere)
  2. Ease of impact (hvor stor virkning har det)

Når du har vurderet disse to elementer, burde dine prioriteter være ret klare. Efter at have vurderet alle mulige tiltag, endte jeg med at fokusere på relativt få ting:

kvant-marketing-eksempel.png

Jeg indskrænkede det til en håndfuld effektive strategier (se ovenstående) til at nå det totale daglige mål for trafikken på 83.

Her brugte jeg en kvant-baseret marketing tilgang til at bygge planen og arbejde baglæns fra målet om 2.500 besøgende.

STEP 5: GENERER DINE FØRSTE BESØGENDE

Før du rammer de 2.500 besøgende, skal du først ramme de første 50.

Og den bedste måde at gøre det på er, at starte med at bruge de værktøjer, du allerede har tilgængeligt.

Du har allerede en gruppe højt engagerede medlemmer. De venter blot på at besøge dit website, subscribe til og dele dit website og content.

Og det er selvom du ikke har lanceret endnu. Selv hvis din emailliste er tom. Så hvem er de?

ENGAGER DIT EKSISTERENDE NETVÆRK.

Det er dit mest effektive redskab til at sparke døren ind til den initielle dominoeffekt.

De fleste nægter at engagere sit eksisterende netværk. De føler det er “underligt” at involvere sin familie og venner i forretning og websites, så de rækker aldrig ud til dem.

Men det er at gå baglæns - for hvis der er nogle, der gerne vil hjælpe dig, så er det dem du allerede kender.

Jeg fik mine første besøgende ved at dele Athlete’s Box med min familie og venner via Facebook grupper, Facebook Messenger og tekst beskeder:

generer-dine-første-besøgende-eksempel-1.png

Og her et andet eksempel:

generer-dine-første-besøgende-eksempel-2.png

(Beklager den lidt interne jargon)

Jeg lavede et Excel ark med alle mine venner og familie, som det kunne give mening at række ud til og forklare hvad jeg havde gang i. Efterfølgende spurgte jeg dem individuelt om enten at subscribe eller give feedback.

Ræk altid ud individuelt og ikke i gruppebeskeder på Facebook. Hvornår er du sidst blevet tilføjet en gruppebesked, der ikke irriterede dig?

Pro-tip: Hav en specifik call-to-action for dine venner og familie. De vil gerne støtte dig, men du må ikke forvente at de kan regne ud, hvad der er den bedste måde at gøre det på. Til at kickstarte din trafik, er dine bedste odds at bede dem enten dele dit website eller content med en eller to, de tror vil finde det interessant.

Hvis du stadig ikke er overbevist, så læs det her case study om hvordan Jesper fra Drops by Samira fordoblede antal følgere på Facebook ved at engagere sit netværk: CASE STUDY: Fordobling af Facebook følgere på 5 dage

STEP 6: GENERER MASSIV TRAFIK MED EN VIRAL GIVEAWAY

Min viral giveaway var uden sammenligning det tiltag, der havde absolut størst effekt mod mit mål om at ramme 2.500 besøgende på 30 dage.

Alene den her giveaway gav på 14 dage 951 unique views med en konverteringsrate på 80,4%. Det betyder altså, at jeg samtidig 10-doblede min emailliste fra 73 til 834 med de 761 nye emails.

viral-giveaway-eksempel.png

(Ovenstående billede er udelukkende fra giveawayen, da den blev kørt på særskilt landingsside og tæller dermed ikke med i det totale antal views - DESVÆRRE!!)

Emaillisten er særlig vigtig, da jeg med blot én email kan sende en stor del af min mine subscribers direkte til mit website med et enkelt klik. Og der er langt større sandsynlighed for at de her mennesker vil dele mit content på de sociale medier, fordi de allerede er engagerede.

Giveaways er super gode til at bygge din emailliste, fordi:

  • De vokser din emailliste vanvittigt hurtigt
  • De genererer sindssygt meget trafik til website, hvis du inkorporerer giveawayen på dit website (det gjorde jeg desværre ikke, da jeg kørte det særskilt på en landingsside via Kickofflabs.com)
  • De sørger for, at en betydeligt mængde folk lære dit brand at kende
  • De vokser dine følgere på sociale medier

Her er en udførlig lille guide til hvordan du kan opsætte din giveaway og både forøge din hjemmeside trafik signifikant og samtidig indsamle en hulens masse emails.

Men hvordan får du brands til at give dig en masse ting gratis?

Jo mere målrettet din giveaway er, jo større kvalitet og relevans vil dine deltagere have. Så i stedet for at købe en iPad og give den væk, så prøv i stedet for at arbejde med brands til at give noget væk, der stemmer overens med dit website og målgruppe.

Du kan lave en giveaway med dit eget produkt eller service, købe noget eller arbejde sammen med andre virksomheder, der er relevante for din målgruppe.

Yeah, jeg ved det - den sidste mulighed lyder bedst, ikke? Så hvordan får du andre virksomheder til at give deres produkt/service gratis?

Der kører efterhånden mange giveaways, så for at skære igennem alt den støj med Athlete’s Box giveawayen, skulle det være noget helt ekstraordinært og ikke bare værdi for 500 kr., osv. Det skulle være vildt!

Jeg fandt en række partnere med samme målgruppe som Athlete’s Box som donerede deres produkter, hvilket betød at Athlete’s Box næsten ikke betalte noget for giveawayen - men blev alligevel præsenteret for en betydelig mængde af relevante potentielle kunder. Og jeg kunne give lækkerier til CrossFit træning for over 3.700 kr.

viral-giveaway-eksempel-design.png

BONUS: For at ramme så mange i målgruppen som overhovedet muligt, var der fem brands der deltog og donerede deres produkter. Det gav samtidig Athlete’s Box yderligere 5 potentielle muligheder for at kryds-promovere med partnernes følgere.

Her er den 7-step proces jeg brugte til at få partnerne med på vognen og donere deres produkter og dele Athlete’s Box giveaway - og hvordan du kan bruge det til din virksomhed:

1. Lav en liste med de virksomheder du ønsker at partner op med til din giveaway

2. Find de relevante kontaktpersoner, der rent faktisk kan træffe beslutningen med det samme (så det ikke skal igennem alt for mange led). Hvis det er mindre virksomheder, så meget gerne deres CEO og CMO.

3. Send en email til deres CEO og sæt CMO’en cc på emailen. Hvorfor begge? Fordi der er stor sandsynlighed for, at det vil virke på én af følgende tre måder:

  • CEO’en kan lide idéen og sender den herefter videre til CMO’en, der skal eksekvere
  • CMO’en synes det er en fed marketing idé, der vil få virksomheden til at se godt ud og vil derefter pitche idéen til CEO’en og overbevise ham/hende for dig
  • Begge vil kunne tro, at den anden svarer (så husk at sende emailen til CEO’en og sæt CMO’en cc, ikke den anden vej rundt)

4. Tydeliggør hvad partneren får ud af at være med, når du pitcher din giveaway. Spørg derefter om en lille ting, for at få dit første lille “ja”. Her er den pitch jeg sendte:

cold-email-template.png

5. Så snart de har accepteret at være med i giveawayen, så tilføj “social proof” ift. hvorfor det kommer til at virke for dem, altså halo effekten af at andre gør det, og spørg først derefter om gratis ting. Hvis du spørger om gratis ting i den første pitch email, vil du højst sandsynligt få et “nej”. Her er den anden email, jeg sendte til Morten fra VikingFit, hvor det er forklaret hvordan giveawayen kommer til at virke og hvilken værdi det giver for partnerne.

email-svar-efter-cold-email.png

6. Hvis du kan, så få gerne samlet alle priserne før du lancerer din giveaway, da det gør det nemmere til slut (jeg skulle bruge størrelser fra vinderen, så det kunne jeg ikke i det her tilfælde). Er det fysiske produkter, kan du med fordel også lade partneren sende det direkte til vinderen - det gør din logistik nemmere.

7. Når giveawayen lanceres, så send en email til partnerne med et lille “medie kit” (se nedenfor) og bed dem promovere giveawayen til deres følgere. Det gør det så nemt for dem som muligt at hjælpe med at dele giveawayen. Her er den email, jeg sendte:

vi-er-gået-live-medie-kit.png

Det medie kit jeg lavede indeholdte lidt tekst til Facebook, Instagram og emails samt noget meget simpelt grafisk materiale, links, osv.

Når giveawayen er slut, så send gerne en takke email til alle dine partnere. Ifølge de nye GDPR regler, må du ikke dele email adresserne med dine partnere - deres benefit er udelukkende eksponering for en stor række potentielle kunder i deres målgruppe via giveawayen.

Det kan godt være ret bøvlet at køre en succesfuld giveaway ift. opsætning, osv. For at gøre det så nemt og automatiseret som muligt, brugte jeg www.kickofflabs.com som er et fremragende værktøj til at lave landingssider, samle emails, osv. til din giveaway. Det eneste negative ved disse løsninger er, at det kan være bøvlet at integrere det på din hjemmeside (derfor kørte jeg det på en særskilt landingsside).

MARKEDSFØRING AF GIVEAWAYEN

Målgruppen til Athlete’s Box bruger relativt meget tid på Instagram, så jeg startede med at smide giveawayen på Instagram og betalte et minimalt beløb for at få det sponsoreret.

viral-giveaway-instagram.png

Men det bedste sted at starte er umiddelbart din eksisterende emailliste - og ja, også selvom du kun har 10 subscribers. Glem endelig ikke at fortælle dem om slutdatoen, så det skaber lidt urgency.

Send også en reminder et par dage før (og her skulle du gerne have indsamlet endnu flere emails). Gør også gerne det samme på de sociale medier.

Altså var de kanaler der blev brugt til at promovere giveawayen følgende: Facebook (og FB Ads), Instagram (og IG Ads), eksisterende emailliste og de 5 partnere.

STEP 7: LAV EN SOME STRATEGI DER MINIMERER DIN INDSATS OG GIVER MAKSIMALT OUTPUT

Idet den primære målgruppe for Athlete’s Box fandt stor inspiration på de sociale medier, var SoMe marketing et super vigtigt element i at drive trafik ind på websitet. Det er også her du har muligheden for at lære dine kunder om produktet og samtidig forsøge at sælge.

Det var derfor essentielt at få lavet en SoMe strategi, så jeg ikke selv skulle genere alt content, da det er super tidskrævende.

Og en vigtig del af min content strategi på SoMe var at indgå samarbejde med influencers og personer med store netværk indenfor CrossFit.

At arbejde med influencers er super fedt, hvilke bl.a. skyldes:

  • Det giver et social proof at have engagerede influencers
  • Det giver super engageret content, der bliver delt med en betydeligt del af målgruppen
  • Det tager ikke lang tid

Lav en liste med influencers i din niche eller lignende nicher, der rammer den målgruppe og ræk ud til dem. Hav gerne mange på listen, da langt fra alle svarer. Forvent at ca. 25% svarer dig.

Jeg lavede en aftale med mig selv om, at jeg skulle kontakte en ny potentiel influencer hver dag, indtil jeg havde minimum tre, der var på.

Her er hvad jeg skrev til dem, jeg gerne ville arbejde sammen med:

Hej [fornavn],

Jeg rækker ud angående et muligt partnerskab med Athlete’s Box som månedens atlet – september måneds atlet er endnu ikke afklaret, hvor jeg tænker du måske kunne været interesseret. Ved et sådan partnerskab får du 20% af månedens omsætning.

Kort fortalt er vi en subscription box for CrossFittere, hvor vi hver måned har et samarbejde med en af de bedste CrossFit atleter i DK, der sammensætter indholdet bestående af fx tøj, udstyr, tilskud, snacks og meget mere.

Jeg synes din profil som en af DKs bedste CrossFittere kunne være super spændende til et samarbejde om september måneds box, hvor du som sagt vil få 20% af månedens omsætning.

Det indebærer, at vi sammensætter månedens box sammen, lidt Instagram posts, osv. Det vil kræve omkring 5 timer af din tid i alt (inkl. sammensætning af box, etc.), da vi står for alt det administrative som forhandling af aftale med producenter, pakning, forsendelse, osv.

Hvis du kunne være interesseret i det, så kigger jeg gerne forbi og fortæller mere om det.

Rigtig god dag.

Dbh,

Thomas

Dagen efter fik jeg følgende svar:

influencer-svar.png

Med ovenstående template og en efterfølgende kop kaffe, lykkedes det mig inden for en uge, at få de tre bedste CrossFittere i DK med på et samarbejde.

Fordi de fik lov til at sammensætte en udgave af Athlete’s Box og samtidig en andel af salget de kunne genere, havde de pludselig et betydeligt incitament til at dele med deres mange tusinde følgere (samlet over 17.000 i målgruppen for Athlete’s Box) - og det var UDEN det kostede mig noget, medmindre de rent faktisk kunne skaffe noget salg. Win-win!

instagram-influencer-eksempel.png

Det gav ufatteligt meget trafik på både hjemmesiden og Instagram profilen @athletesbox.dk

Fordi det virkede så vanvittigt godt, gik jeg i tænkeboks over hvordan jeg kunne gøre lignende med andre - men uden de fik andel i omsætningen. Det slog mig, at der er virkelig mange individuelt ejede CrossFit centre i Danmark, som alle prøver at få nye kunder. Derfor kontaktede jeg et af de fedeste CrossFit centre i Danmark om de kunne være interesserede i at tilbyde deres medlemmer rabat:

crossfit-gym-outreach-eksempel.png

… og det virkede:

svar-fra-partner.png

Fordi det virkede så godt, kontaktede jeg samtlige CrossFit centre i Danmark og 14 ud af 23 af dem jeg kontaktede, var på. Det fede var her, at alle deres medlemmer rammer 100% inden for målgruppen og ud fra deres medlemssider på Facebook, så ville det ramme ca 6.200 på en troværdig måde, fordi afsenderen var selve centret - og det var blot ved at sende mellem 2-4 mails med hvert center.

Disse to typer samarbejder var klart den bedste måde hurtigt og troværdigt at promovere Athlete’s Box.

Content hvor du bruger influencers og andre relevante personer/institutioner ind i mikset, er klart den mest troværdige måde at få et nyt brand ud på, uden det koster dig en formue. Det betyder, at målgruppen er langt mere villig til at prøve et helt nyt brand, som Athlete’s Box jo var. Og samtidig var det super billigt, da jeg uden at bruge en krone ramte over 23.000 potentielle kunder, som jeg ved, var i målgruppen.

STEP 8: EKSEKVER OG VÆR VEDHOLDENDE

Du kan afprøve alle teknikker og strategier i verden, men hvis du ikke implementerer, har du ingenting.

Sig det med mig i kor, folkens: eksekvering og vedholdenhed.

At have nogen, der kan holde dig ansvarlig overfor dine mål og progressioner, fungerer sindssygt godt. Set i bakspejlet, vil jeg muligvis have kunnet gøre det endnu bedre, hvis jeg rent faktisk havde en, jeg dagligt skulle rapportere fremskridt, tiltag, osv. til. Næste gang vil jeg helt sikkert sætte et endnu større mål og så prøve, at skulle sende en daglig rapport til fx min kæreste - ikke fordi hun skal være efter mig, men jeg ville personlig synes det var pinligt, hvis jeg en dag blot havde pillet navle og ikke var kommet videre.

Daglig rapportering er udfordrende og kan være pain-in-the-ass, men det gør dig til gengæld langt mere ansvarlig ift. målet. Det kræver disciplin fordi du hver eneste dag skal rapportere på dine fremskridt hen imod dit overordnede mål. Men det er super effektivt, fordi det bliver tydeligt hvorvidt du er på rette vej eller om du skal justere til.

For husk: Det du fokuserer på, vokser.

Du får kun flere tusinde besøgende ved at være opmærksom på, hvor din trafik kommer fra og hvornår. En grundlæggende forståelse for det analytiske aspekt, er essentielt hvis du skal opnå det.

Resultater = Get shit done!

Selvom du ikke laver en udfordring som den her, kan det være effektivt at finde en at gøre dig ansvarlig overfor - det øger i hvert fald sandsynligheden for at du ikke sakker bagud eller hviler på laurbærene.

Find en du kan sende ugentlige - eller daglige - updates til ift. hvordan du gør fremskridt samt hvad du gør, for at nå dit mål. Kan du ovenikøbet finde en, der kan give dig kvalificeret sparring og feedback, er det bare endnu bedre. Så kan de nemlig muligvis se de blinde vinkler, som du ikke selv kan se, fordi du sidder med snuden dybt begravet i det.

SÅ… FIK JEG SÅ DE 2.500 BESØGENDE PÅ DE 30 DAGE?

Du sidder garanteret og tænker, om jeg overhovedet nåede målet eller ej.

Var jeg rent faktisk i stand til at gå fra 0 til 2.500 besøgende på 30 dage - altså lancere et nyt website / ny virksomhed fra scratch uden nogle forbindelser, ingen penge og ingen fordele til over 2.500 besøgende?

Vi lader et screenshot tale for sig selv:

google-analytics-screenshot.png

Hvis du ikke kan se billedet, så er svaret JA! Jeg fik faktisk over 2.600 besøgende på bare 30 dage (og det er UDEN de 951 besøgende på giveaway landingssiden). Og faktisk fik jeg langt mere end det på de 30 dage:

  • +2.600 besøgende på www.athletesbox.dk (+951 fra giveaway landingssiden)
  • 2.246 følgere på Instagram profilen @athletesbox.dk
  • 959 email subscribers
  • 204 betalende abonnementskunder

Den her udfordring har været super givende. Der er sindssygt meget, jeg kan gøre med alle de besøgende, følgere, subscribers og kunder - specielt fordi virksomheden allerede tjener penge efter de første 30 dage.

Jeg så det i virkeligheden mest som en udfordring og et eksperiment, men eftersom virksomheden allerede tjener penge og har et væsentligt antal besøgende, følgere, subscribers og betalende kunder, så overvejer jeg pt. hvad der skal ske med virksomheden.

I livet kan du enten sætte dine egne begrænsninger eller tillade andre at begrænse dig. Men de eneste begrænsninger der findes, er dem du selv sætter.

Bliv ved med at udfordre og skubbe dig selv!

Og hvis du vil have et ekstra boost til at hjælpe dig med at ramme dine første (eller næste!) 2.500 besøgende hver måned, kan du downloade marketing planen inkl. skabeloner jeg brugte til Athlete’s Box.

>> KLIK HER FOR AT FÅ MARKETING PLANEN <<

Kan du lide det, du læser? 🥸 Så overvej at dele det med en ven eller tilmeld dig nyhedsbrevet (hvis du ikke allerede har gjort det).

✨ Tilmeld newsletter ✨