49 formler på overskrifter der øger din konvertering (og hvornår du bør bruge dem)

Lær 49 formler på overskrifter, der øger din konvertering, så du ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang.

Growth Marketing
 — 
10
 Min read
 — 
March 2, 2021

👋 Hey, jeg er Thomas og velkommen til mit newsletter Moxii 🤩 Cirka 1-2 gange om måneden tackler jeg spørgsmål om growth, marketing, startups, etc. og prøver generelt bare at være hjælpsom. Send mig dine spørgsmål og som tak giver jeg actionable, real-talk advice 🤜🤛

✨ Tilmeld newsletter ✨

>> Bonus materiale: Få excel sheet med alle 49 formler på succesfulde overskrifter (gratis) <<

Vi starter med en lille quiz…

Hvilken overskrift tror du ville få flest kliks, likes og delinger?

a) Se den betagende geometri af Danmark fra oven

ELLER

b) Se Danmark fra oven

Det her er ikke en af de gange, hvor jeg siger “Der er ikke noget rigtigt svar”. Der er et rigtigt svar her - og det er A! Overskrift A følger nemlig nogle effektive regler for overskrifter, der lokker målgruppen til at klikke.

I den her guide vil jeg vise dig præcis hvordan overskrift A gør det, med konkrete formler for overskrifter og templates du kan bruge til at gøre det samme.

10 steder du bør bruge overskriftformlerne til at øge dine kliks, delinger og konverteringer

  1. Email emnelinjer
  2. Content
  3. Search engine metadata
  4. Titler og taglines
  5. Salgssider
  6. Underoverskrifter
  7. Email opt-ins
  8. Åbningsafsnittet
  9. Testimonials
  10. Produktnavne

Vil du tage det svære ud af at lave effektive overskrifter?

>> KLIK HER FOR AT DOWNLOADE ET GRATIS EXCEL SHEET MED ALLE 49 FORMLER <<

49 UIMODSTÅELIGE OVERSKRIFTFORMLER DER ØGER DINE KLIKS, DELINGER OG KONVERTERINGER

49-formler-på-overskrifter-der-konverterer-excel-download

>> Download excel sheetet med alle 49 formler på succesfulde overskrifter her (gratis) <<

OVERSKRIFTFORMLER I DINE EMAIL EMNELINJER

Dine email emnelinjer er en slags miniature overskrifter. De:

  • Er den første kontakt mellem din subscriber og dit content inde i din email.
  • Lokker folk til at klikke og konsumere.
  • Beskriver hvad personen vil konsumere, så snart de klikker

Derfor er det essentielt, at du også bruger solide overskrifter i dine email emnelinjer.

Paula Pant fra Afford Anything bruger en formel for sine overskrifter, der skaber en clickable, fængslende og opmærksomhedsskabende email, der signifikant hæver sig over resten af de kedelige emnelinjer i min indbakke:

eksempel-paa-kick-ass-overskrift.png

Jeg skulle til gengæld ikke lede længe for at finde den her dårligt formulerede overskrift, jeg sendte direkte i skraldespanden uden at læse den:

eksempel-paa-ringe-formuleret-overskrift

OVERSKRIFTFORMLER I AL DIT CONTENT

Mange tror det kun er skrevet content som artikler og blog posts, der kræver stærke overskrifter…

Men det er forkert.

Alt det du gerne vil have flere øjne på, har brug for en stærk, fængslende og uimodståelig overskrift.

Det inkluderer altså alt dit content.

#1: OVERKSRIFTFORMLER I DINE ARTIKLER

Det momentum dine læsere får fra at læse en velformuleret overskrift overføres til læsningen af din artikel.

Gør det som de professionelle og brug stærk, fængslende og klik-værdige overskrifter til dine artikler:

huffpost-eksempel.png

Undgå dog for alt i verden “clickbait” og vær sikker på, at din artikel leverer hvad den lover! Clickbait burde forbydes ved lov.

Mange tror de skal gætte sig til, hvilken overskrift, der bliver mest populær. Men det behøver du faktisk ikke.

Lad os sige du har 5 overskrifter, som du alle synes er gode og du er derfor i tvivl om, hvilken du skal bruge. Her kan du smide 150-200 kr. i Facebook Ads over et par dage, hvor vinderen er den, der har den højest click-through-rate (CTR).

#2: OVERSKRIFTFORMLER I DINE PODCASTS

Når folk scroller igennem adskillige podcast episoder, vil du selvfølgelig gerne have, at de vælger din podcast frem for de tusind andre.

Lad os antage, at du ledte efter en podcast om at spise sundt… fordi det er nytår og du har et nytårsforsæt.

Hvilken af nedenstående to podcasts ville du så vælge?

a) Sund livsstil

ELLER

b) 11 sunde vaner fra de aller sundeste

Trick spørgsmål… Du ville vælge den sidste.

#3: OVERSKRIFTFORMLER I DINE VIDEOER

Glem endelig ikke dine videotitler.

På en platform som YouTube, hvor der bliver set over 5 MIA videoer hver dag, har du brug for at skille dig ud fra mængden.

Hvis fx jeg havde lavet mit growth study af Tattoodo om til en video, kunne en stærk overskrift til videoen være: “Se hvordan Tattoodo genererer over 700.000 månedlige besøgende”.

Det får dig til at ville vide, hvordan Tattoodo bærer sig ad, hvilket øger sandsynligheden for du trykker på “Play”.

OVERSKRIFTFORMLER I DIN SEARCH ENGINE METADATA

De keywords folk søger på, er det vigtigste at fokusere på i din SEO, ikke?

Måske. Men nøgleordet i sætningen ovenfor er folk. Mennesker søger på de keywords. Når Google præsenterer resultaterne for dem og de scanner sig igennem de første muligheder, skal du lokke dem til at klikke på lige præcis dit content.

Imens din overskrift til dit content formentlig er (og burde være!) anderledes end det du ser som din meta overskrift, er det stadig vigtigt at inkorporere disse keywords til noget folk gider klikke på.

For eksempel, når jeg søger på “nemme sunde opskrifter” på Google, får jeg disse resultater:

nemme-sunde-opskrifter-iform-eksempel

Det første resultat jeg fik lyst til at klikke på, var “Sund aftensmad på max 30 minutter”. Og det er fordi, det giver mig hvad jeg vil have - sund aftensmad - på kort tid (på max 30 minutter).

Bare fordi du skal bruge keywords i din meta titel, betyder det ikke, at du skal ignorere overskriftformler.

OVERSKRIFTFORMLER I DINE TITLER OG TAGLINES

Tag et kig på din podcast overskrift, navnet på din YouTube kanal eller overskriften på dit blog post…

Brug en af de templates fra de 49 overskriftformler til at fange interessen, som fx Reid Hoffman (stifter af LinkedIn) gør med en af mine yndlings podcasts:

masters-of-scale-podcast-eksempel

Men… hvad så når man ikke er Reid Hoffman og ikke har stiftet LinkedIn?

Ja så kan du faktisk forholdsvis let gøre noget lige så effektfuldt. I stedet for “... with Reid Hoffman”, kunne vi tilføje den første linje fra hans beskrivelse “The best startup advice from Silicon Valley & beyond”, så overskriften i stedet for lyder som følgende:

Masters of Scale | The best startup advice from Silicon Valley & beyond

På den måde bliver din overskrift og tagline pludselig signifikant mere attraktiv uden du behøver have startet fx LinkedIn.

OVERSKRIFTFORMLER PÅ DINE SALGSSIDER

Solide overskrifter er essentielle på dine salgssider for at øge både trafik og konvertering.

Hvis vi fx kigger på Nathan Barry (stifter af ConvertKit), benytter han sig af formlen Den indvendingsforebyggende overskrift (Nej/ja, du [indvendingsforebyggende] til at [opnå ønsket resultat]) på sin salgsside i sin underoverskrift for at fange sine læseres interesse med det samme.

nathan-barry-salgsside-eksempel

OVERSKRIFTFORMLER I DIN UNDEROVERSKRIFT

De fleste af dine læsere, læser (MEGET!) sjældent alle de ord, du har skrevet.

I stedet for skimmer de det content, du har kæmpet for at få lavet - og for at gnide lidt ekstra salt i såret - de vurderer dig på kortere tid, end det tager dem at tage en slurk af sin morgenkaffe… nemlig ca. 10 sekunder.[*]

Men hvad nu, hvis du kunne fange deres opmærksomhed? Hvad hvis du rent faktisk kunne få dem til at læse dit content i stedet for bare at skimme?

Jeg har gode nyheder! Det kan du ved, at inkludere overskriftformler i dine underoverskrifter.

moxii-tattoodo-eksempel

Underoverskrifter giver et break i din tekst, tilføjer et visuelt element og en stærk underoverskrift vil fange læserens interesse og lede læseren længere ned af siden, hvilket øger den gennemsnitlige læselængde på dine artikler.

OVERSKRIFTFORMLER I DINE EMAIL OPT-INS

Din mailliste er essentiel ift. sundheden af din forretning (og din pung!).

Men de fleste iværksættere lader deres mailliste vokse med sneglefart.

Giv i stedet for dine email opt-ins et boost ved at inkludere overskriftformler i alle dine opt-in muligheder.

Så i stedet for at skrive den klassiske “Tilmeld nyhedsbrev”, som ingen alligevel gider, så giv dem noget værdifuldt - fx en content upgrade eller en e-bog, etc.

Hvis du har brug for idéer, kan du her få 28 idéer til content upgrades, du kan bruge til at sætte turbo på din mailliste.

Den her har fx øget min konvertering med over 300%:

tattoodo-pop-up-eksempel

OVERSKRIFTFORMLER I DIT ÅBNINGSAFSNIT

Dit åbningsafsnit i din artikel, salgsside, etc., skal gerne fange læserens interesse, opmærksomhed og få læseren til at læse sig videre igennem dit content.

Og ved du, hvad der hjælper med det?

Jep, du gættede det! Overskriftformler.

Et godt åbningsafsnit bliver ofte læst som gode overskrifter - eller måske endda omvendt. I denne Xconomy artikel for eksempel, bruger de i åbningsafsnittet en stærk overskriftformel - Spåkone overskriften.[*]

xconomy-eksempel

Næste gang du skriver åbningsafsnittet til en artikel, salgsside, etc., så overvej om ikke du kan flette en lækker overskriftformel ind.

OVERSKRIFTFORMLER I TESTIMONIALS

Du ved formentlig hvor effektive testimonials er…

Kan du så forestille dig, hvor effektive dine testimonials kunne blive, hvis du havde en badass overskrift til dem?

Du kan fx bruge Testimonial Overskriften (Se hvordan [virksomhed] fik [resultat] på [tidsramme]) som en template for din testimonial side.

Eller… du kunne bruge en anden formel til at få opmærksomhed på de testimonials du har arbejdet så hårdt på at få.

Du kan give dine testimonials titlen “Testimonials”... Eller du kunne kalde den noget a la “Over 10.000 kunder synes Badebolden.dk er det bedste sted at købe badebolde”.

I så fald vil du bruge Social Proof Overskriften som en boss!

OVERSKRIFTFORMLER I PRODUKTNAVNE

En mulighed for at skaffe ekstra interesse, konvertering og salg - som de fleste desværre overser - er deres produktnavne.

Det behøver ikke være en konkret overskriftformel, men noget så simpelt som fx “The Platinum Pack”... det er bare mere indbydende.

platinum-pack-eksempel

STOP MED AT MISTE TRAFIK, DELINGER OG KONVERTERINGER MED KEDELIGE OVERSKRIFTER

Vi har lige været igennem en hel del:

  • Jeg demonstrerede hvorfor overskrifter er så effektive.
  • Jeg har gennemgået samtlige formler du nogensinde får brug for til at skrive klik-værdige overskrifter.
  • Jeg har vist dig, hvor du kan (og bør) bruge disse formler på dit website og i marketing.

Men alt dette er værdiløst, hvis ikke du gør noget med den information.

Til at starte med, så bare vælg ÉT sted på listen over de 10 steder, du kan bruge overskriftformler fra dette post.

Derefter kan du skimme dig igennem listen med overskriftformler og finde en der resonerer med dig.

Brug derefter formlen det sted du valgte.

Vær ikke bange for at afprøve forskellige formler. At teste er den sjove del! Du kan endda gøre det gratis med dine email opt-ins på dit website.

Download gratis excel sheetet med samtlige overskriftformler, så du altid har dem ved hånden:

>> FÅ ALLE 49 OVERSKRIFTFORMLER HER (GRATIS) <<

PS: I denne artikel har jeg brugt formlen Sølvfads overskriften. Prøv også at dele den her artikel på dine sociale medier og tjek så i morgen, hvordan det har performet sammenlignet med dine andre opslag.

Kan du lide det, du læser? 🥸 Så overvej at dele det med en ven eller tilmeld dig nyhedsbrevet (hvis du ikke allerede har gjort det).

✨ Tilmeld newsletter ✨