5 min read

Vibe coding i marketing: Fra idé til +200 nye brugere på én måned

Lær hvordan Affily Network byggede et tool med vibe coding, der på under en måned gav dem +200 nye brugere.

👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere SaaS startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉

PS: Denne artikel er inspireret af et opslag og diskussion i Moxii Lab -  et online fællesskab for SaaS founders & C-levels, hvor vi sammen eksperimenterer, deler erfaringer og hjælper hinanden med at lykkes.


Første gang jeg prøvede et vibe coding tool, blev jeg hooked.

Der er SÅ meget power tilgængeligt for alle os ikke-udviklere til at bygge lead magnets, prototyper, landingssider, små tools, etc.

… og der er vanvittigt stort potentiale til at bruge det aktivt i din marketing!

En der lykkes med det, er Ridwan Said, Founder & CEO hos Affily Network.

På én måned gik han fra idé til at have tiltrukket +200 nye brugere til platformen med et vibe coded tool.

Helt konkret byggede han Affily Transfer - et gratis alternativ til WeTransfer, der pludselig ville eje alt det content, du sender igennem dem:

Og det er et kæmpe problem for deres ICP - der er brands & agencies, som løbende modtager content / indhold fra content creators - hvis en tredjepart pludseligt ejer det content, de modtager fra deres creators, som skal bruges i deres markedsføring.

Derudover modtager de oftest content via WeTransfer og giver løbende feedback via email, som er en unødvendigt rodet proces for begge parter.

Med Affily Transfer lykkes det altså at løse begge dele i ét vibe coded tool, som skaffede dem +200 brugere på under en måned.

Derfor spurgte jeg Ridwan, om han ville dele, hvordan han lavpraktisk gjorde, så du kan gøre ham kunsten efter.

… og det ville han heldigvis gerne.

Som sædvanligt fokuserer artiklen ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod på hvad der i praksis fungerer i en SaaS kontekst.

Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️

Enjoy! 😎

Indholdsfortegnelse:

  • Idéens oprindelse
  • Sådan byggede jeg Affily Transfer
  • Når timing giver viralitet
  • Feedbacken væltede ind
  • Sådan kommer du selv i gang med vibe marketing

Denne artikel er kun for medlemmer