Website copy for B2B SaaS
👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere danske SaaS startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉
Velkommen til del 12 af “Byg fundamentet for at vækste din B2B SaaS startup”. Her kan du se, hvor langt vi er:
- Del 0: Intro
- Del 1: Få styr på din ICP & persona
- Del 2: Mission, vision, strategi & mål
- Del 3: Den matematiske formel for din B2B SaaS
- Del 4: Byg en kvantitativ growth model
- Del 5: Positionering & value proposition
- Del 6: Få styr på din messaging
- Del 7: Lavpraktisk GTM strategi & plan
- Del 8: GTM plan, vol. 2: Demand gen
- Del 9: GTM plan, vol. 3: Demand capture
- Del 10: GTM plan, vol. 4: Value delivery
- Del 11: GTM plan, vol. 5: Monetize value
- Del 12: Website copy ← Denne artikel
- Del 13: Interaktiv product demo
- Del 14: Profilering
- Del 15: Email onboarding
- Del 16: In-app onboarding
- Del 17: Product-led growth
- Del 18: Upgrade flow
- Del 19: Founder-led growth
- Del 20: Podcast
- Del 21: LinkedIn challenge
- Del 22: Content flywheel & repurposing
- Del 23: Et værdiskabende newsletter
- Del 24: The missing link: 5-day EEC
- Del 25: Retargeting
- Del 26: Basic tracking & common sense
- Del 27: Growth sprint
Lad os komme i gang.
Forestil dig at du fjernede al copy fra dit website. Hvad ville der ske med din konverteringsrate?
Ohh yes, den ville være 0%.
Prøv bare at tjekke Dineros website nedenfor, hvor jeg har fjernet al copy:
Din copy er den vigtigste del af dit website.
Alligevel overinvesterer mange SaaS startups i udseendet og følelsen af deres website og underinvesterer massivt i deres copy og messaging.
Men… det eneste formål med design er at understøtte kommunikationen af din messaging.
Næsten hver dag kommer jeg forbi en SaaS startups website og tænker “Jeg aner ikke hvad de laver, jeg aner ikke hvem de bygger til eller hvorfor jeg skulle vælge dem”.
Hvor tit har du ikke prøvet det samme? Altså at scrolle igennem et website og tænke “Øhh…?”.
Og medmindre du har investeret tilstrækkeligt i din messaging og website copy, vil det formentlig være samme oplevelse for rigtig mange af dine website besøgende.
Du går sandsynligvis glip af adskillige potentielle sign-ups / demoer alene på grund af din website copy.
Heldigvis har vi i en tidligere artikel fået styr på din messaging - så i dag viser jeg dig, hvordan du får styr på din website copy med udgangspunkt i din messaging.
… og selvfølgelig har jeg også lavet en template til dig, så det hele bliver lidt mere overskueligt.
NB! Jeg viser dig ikke, hvordan du laver spidsfindig copy med gode og sjove formuleringer - jeg viser dig, hvordan du laver website copy, der ræsonnerer med din ICP og som de rent faktisk forstår.
Som en lille teaser kan du her se, hvordan Forslers færdige website copy ser ud i templaten:
(... og du kan se landingssiden her)
Baseret på mit samarbejde med Forsler, har jeg i denne artikel derfor ydmygt forsøgt at strikke noget handlingsorienteret og praksisnært sammen til dig - inkl. templates - som du rent faktisk kan bruge til noget og dermed selv kan naile din website copy 🤜🤛
Som altid fokuserer jeg ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod hvad jeg i praksis har erfaret fungerer for danske early-stage B2B SaaS startups.
Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️
Enjoy! 😎
indholdsfortegnelse
- Grundlaget for det hele: din messaging (og template)
- Step 1: Toppen
- Step 2: Social proof
- Step 3: Fordele
- Step 4: Use cases
- Step 5: Sådan virker det
- Step 6: CTA i bunden
- Sådan nailer du din website copy
Template:
- Website copy template