13 min read

Founder-led marketing

Lær hvordan du bygger din første growth engine med founder-led marketing.

👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere danske SaaS startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉


Velkommen til del 20 af “Byg fundamentet for at vækste din B2B SaaS startup”. Som du kan se, er det den sidste del denne artikelserie:

Lad os komme i gang.


Hvordan bygger jeg min første growth engine?

Det korte svar: Founder-led marketing.

For uanset om din GTM motion er sales-led, product-led eller en hybrid mellem de to, så kommer de første sign-ups eller demoer sjældent af sig selv.

Og den dårlige nyhed er, at det bliver sværere og sværere at skaffe kunder, fordi vi hver dag i stigende grad bliver bombarderet med cold outreach, reklamer, etc. der vil have vores opmærksomhed.

Men med founder-led marketing kan du med et forholdsvist beskedent budget skabe overraskende gode resultater.

Da vi implementerede det hos Forsler, var resultaterne efter blot 14 dage følgende:

  • 14 trial sign-ups fra vores ICP (tre af dem er i enterprise segmentet)
  • 4 trial sign-ups fra potentielle collabs
  • 3 inbound dialoger med ICP’er
  • 9 inbound dialoger fra potentielle collabs
  • 1 inbound dialog fra interesseret VC

Og det bedste af det hele? Den troværdighed og branding du får opbygget undervejs, vil gøre dit liv nemmere fremadrettet - nemmere at tiltrække kunder, stærke profiler, investorer, etc.

Artiklen tager udgangspunkt i mit samarbejde med Forsler - krydret med mine erfaringer gennem tiden - og jeg har på det fundament ydmygt forsøgt at strikke noget handlingsorienteret og praksisnært sammen til dig, som du rent faktisk kan bruge til noget og dermed selv komme i gang med founder-led marketing 🤜🤛

Som sædvanligt fokuserer jeg ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod hvad jeg i praksis har erfaret fungerer i en B2B SaaS kontekst.

Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️

Enjoy! 😎

indholdsfortegnelse

  • Step 0: Fundamentet for founder-led marketing 
  • Step 1: Opsæt tracking & metrics
  • Step 2: Find din stemme og vinkel
  • Step 3: Kickstart din founder-led marketing
  • Step 4: Byg din content engine med et indbygget flywheel
  • Step 5: Organisk distribution
  • Step 6: Paid distribution - Sponsorer de bedste opslag
  • Step 7: Engager dig med din ICP hver dag
  • Step 8: Mål og optimér løbende
  • Step 9: Inbound og warm outreach
  • Sådan kommer du i gang med founder-led marketing

Denne artikel er kun for medlemmer